Pages

Saturday, January 22, 2011

ape ye??? hurmmm....


bismillahhirrahmanirrahim....

alhamdulillah pagi ni mcm biasa... sakit yg ku alami ini, kian pergi beransur2... walaupon perlahan, aku redha ....
dalam menjalani hari2 x sihat aku ini, aku banyak habiskan masa kat rumah dengan berehat...


terkadang waktu terluang tu, aku akan capai buku2 kesayangan dan aku aku dalami sedikit demi sedikit...

bulan ni, aku silih berganti mencuba, beri masa pada hati dan mata ini membaca la tahzan dan satu lagi buku ustaz emran ahmad..

kedua2nya cuba aku baca silih berganti, kerana aku juga sangat sibuk dengan kerja2 aku di ofis...

ada waktu, baru aku akan capai mereka untuk aku dalami dan tatapi penuh minat...

pagi ni, selepas subuh aku, capai buku hijau (merpati putih) itu di rak meja aku..

aku dalami satu persatu, lantas aku teringat akan blog ini...
aku rasa sangat rindu untuk nukilkan sesuatu....
tapi aku x punya apa2 yg menarik untuk diriaskan disini....

dengan perlahan aku taipkan juga butir2 kata ini...
berbalik pada buku yang masih dalam pengembaraan itu, yang entah bila akan aku akan tamatkan kembaranya aku juga tidak dapat memberi jawapan pasti...

tapi, bila aku baca...fahami dan dalami...
benar belaka apa yg di nyatakan itu...
hadis dan firman itu benar2 mengajar aku..
menyatakan pelbagai perkara...

yang dapat aku kaitkan dengan perjalanan hidup ini kelak

mudah2han aku akan kembali tabah dan x lagi tersilap langkah seperti dulu..

2 comments: