Pages

Thursday, August 5, 2010

semakin MAtang~


alhamdulillah...dalam diam rupa2nya aku dah nk dekat setaun dekat pejabat sekarang.....masuk 4/09/2010 ni cukupalah setaun..hurmmmm dapat rasa yg bnyak sngt yg telah berlaku...semuanya tertulis kemas di kamar hati ku ini.

apa yg dapat aku simpulkan di usia ini, aku semakin sayang akan diri aku sendiri berbanding dulu..dengan pelbagai perkara yang aku kecapi, aku rasa semakin dekat dan ingat pada penciptaku...bila ckp bab ni entahla..sayu hati..sebak..masyaallah x tahulah kenapa dan sukar nk diterjemahkan dengan kata2...

mungkin itu semua adalah rentetan dari dosa2 silam yg aku banyak buat sepanjag kembara perjalananku di pentas dunia ini.....

dah2!!! x nak lg ingt yg sedih2 x suka sngt...>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> enough!!!!!!!!!!!!!!!!

aha!~ pg td lepas menaiki puluhan anak tangga yang sangt menguji stamina diri nih, aku termegahla juga walaupn dh selalu sngt menggunkanya heeeeeee tercungap2 aku berjalan untuk punch kad dn berlalu untuk ke meja aku untuk nk cepat duduk...tapi........sampai je..tengok makcik cleaner tu sangat khusyuk dan asyik mengemaskan tempat duduk aku.....


masyaallah...sangat tenang tgk makcik tu buat mcm tu...walaupn aku nk sngt duduk kt situ tp x kesampaian namun sesungguhnya itu lebih baik dari aku duduk..??? x faham? meh nk cita.....

kadang-kadang kita x perasan, ada benda yang kita rasa baik untuk kita sebenarnya disebaliknya x baik dn x patut untuk kita...penah rasa x gitu? dan kadang2 ada tu yng kita rasa ish! x baiknya benda ni pada kita, tapi last2 kita rasa, inilah yang terbaik dan sngt patut untuk kita dan sebaliknya..kan? nampak?? itu maknanya allah itu maha adil dan percaturan nya lebih tepat untuk kita..berbanding percaturan diri kita sendiri...

oleh itu, nk ingatkan diri dan semua, sesungguhnya apa yang kita dapat patut kita bersyukur...dan jangan mudah merungut..just do the best...pastu tawakal ja insyaalh..dipermudahkan...

macam cita aku ngan makcik td la...aku dh penat sngt dn sngt2 perlu untuk duduk tapi makcik td sngt2 perlu untuk laksanakan tugas dia dengan sebaik mungkin..klu dia x kemas tempat aku gak yg x bersih x kemas...kan?!!! so, x semestinya yg x baik untuk kita bukan buruk untuk kita cuma perlu diperhalusi dan difikirkan sejenak...mgkin tidak baik untuk kita tapi sngt bermakna untuk org lain jd...x salah memberi dengan cara begitu kan???.....

jadilah kita cam gambar nih, makin kuat bila dikunci...macam kita, semakin banyak dugaan atau pun cubaan ataupun kegembiraan... itu semua adalah peringatan dr allah untuk kita selalu mengingatinya...susah senang suka duka adalah ujian buat kita sbgai MANUSIA....

No comments:

Post a Comment