Pages

Wednesday, October 26, 2011

.....si MATA-MATA membengkak lagi...huuuuuu..


bismillahhirrahmanirrahimm....

alhamdulillah, dalam debar rasa dn pilu hati ini...
aku masih mampu untuk mengurus kehidupan harian ku dengan
bekalan iman yg ada...


walaupon tidak sebesar mana, aku cuba bangun untuk meneruskan langkah...

ya allah, berat benar rasa ini...
bantulah hamba ya allah...

berikanlah hamba kekuatan untuk kembali bangun merentasi denai ini
dengan tabah dan penuh juang!

ya allah,
iman hamba nyata benar berserabut sekarang....
kembalikanlah lapang dada di hati ini...

jauhkanlah hamba dari hiruk pikuk resah duniawi ini,

dekatkanlah hamba dengan cinta dan kasihmu selalu...
agar jihadku padamu xkan pernah tergugat dengan mainan duniawi ini...

astagfirullahhallazimmm....ya allah...
ampunkanlah hamba atas setiap kesilapan hamba...
keterlanjuran hamba dalam dunia fana ini...
.........................................................................................................................................................................
.........................................................................................................................................................................

nyata, cuti smggu yg diberi usm tidak mampu buatkan aku utk tenang....

resah itu kian mendesah di dada...kacau bilau cik hati dalam memujuknya...

ah! melampau benar nafsu ini! semakin di ikut semakin menggila!

ya allah, berilah hamba secebis kekuatan agar hamba mampu menenagkan kembali hati dan kembara hamba ini...

tinggal aku sahaja di ruang ini,
mas...noya...ada...siti dll telah lama berada di kg sejak isnin dan selasa lalu...
semggu bakal mereka akhiri dengan pelbagai perkara...semuga korang semua salu bahagia...dan diberkati allah amin...

aku.... hanya disini...
menemani cik hati,
cik hati x sihat...

iman juga begitu...sakit benar dia kali ini...
lemah benar kala ini...

ya allah!

dimanakah hentinya ini semua?

selepas smggu ini, bakal aku lalui 3 paper lagi utk mid sem...
aku kira masa yg ada ini, aku akan gunakan sebaik mgkin utk menelaah...

semuga segalanya dpt berjalan seperti dirancang...amin...

cik hati, tolong la beri kerjasama...
si mata2...jgnlah menumpahkan lagi air itu di setiap saat dan ketika...cukuplah...
beban dan kepedihan itu sudah cukup membuatkan si badan ini terasa kesannya...

bengkak, itu sudah mula org sekeliling merasa dn mengesyaki sesuatu...

"eh?..apsal mata ko fiza?....ko nages eh semalam?...... kenapa?!"

"x la, aku .....aku....".

"nape ni?..... cite la...".

"........................xde pape, duduk cepat...taklimat dh nak mula tu...".

..........................................................................................................................................................................
..........................................................................................................................................................................

cik hati....boleh sy mntak sesuatu?....

boleh x awak kuat sikit?.... jangan la mudah ingatkan dia............ tolong la! plez!
kuatla... kesian iman....kesian si mata2...kesian tangan-tangan....

mereka juga sudah penat memujuk kamu setiap hari....

tolong la, kuatkanlah dirimu...kembalikan aliran2 bertenaga dan riangmu pada mereka....

mereka sngat rindukan kasihmu kembali...
..........................................................................................................................................................................
..........................................................................................................................................................................

ya allah, berkatilah insan2 ini....

mak, maafkan cik....
cik terpaksa korban kan cinta kita utk perjuangkan ini...

sampai masa, hati ini sihat..cik akan pulang! tolong doakan kesembuhannya...
sayang mak..sampai bila2!

kak ta dan kak na!
salu dlm jiwa nih! x pernah lupa! tapi x dpt balik sekarang sb cik hati x sihat....
anak2 mesti rindukan makcu kan?....

xpe, sampai masa, makcu balik...kita pegi jalan2! ....

hafizuddin zakaria....
terima kasih atas segalanya...
tanpa kamu, sy xmgkin dpt seteguh skrang...

terima kasih atas doa2nya...atas masa2 yg diberi...
walaupon jauh dimata...namun kamu selalu ada...

walaupon berbeza masa, jauh beribu batu...mesir dan malaysia...
namun,
kamu xpernah jemu mengirim berita...kala sibuk mesej kamu hadirkan...

kala aku cemas dan perlu bantuan, segera kamu mencari masa menelefon aku dengan penuh sabar....

aku, benar2 terharu dengan perjuangan dan kesabaran kamu dalam mendidik aku...

terima kasih... budimu akan ku kenang hingga akhir nyawa hafiz....

DR AZIZI vs dr zack...
heee....sering hadirkan senyum padaku...
telatahnya sering buat aku kembali tersenyum...
alhamdulillah..
terima kasih dr!

terima kasih atas masa2 yang diberi, perhatian dan ambil berat pada fi...
fi, terharu sangat...
dalam pelajaran, dr sering mengingatkan...sering memberi cadangan...
penerang jalan itu, buat fi sngat terharu...

fi, doakan mudah2han dr akan terus sihat...dpt terus jalani harian dgn tenang...
mudah2han segala jasa baik dr, allah berikan ganjaran terbaik dunia akhirat amin...
terima kasih banyak2!

wan bakry nathruddin....
KAMU! warna kuningku!...

kamu kegembiraan ku...
aku harap persahabatan kita xkan pernah putus!

maafkan aku, kerana sering lupa yg kamu x suka air mata aku...

namun ia tetap tumpah tatkala jiwa ku lelah...
bahumu setia basah dengan air mata itu...

namun, permintaan hati mu aku terpaksa tutup buat sementara waktu...
aku perlukan masa...

cik hati, si mata2, tangan2 masih x sihat...

semuga 4 taun ini, adalah jangka masa yg cukup untuk memulihkan segala yg dh remuk ini....
..........................................................................................................................................................................
..........................................................................................................................................................................

ya allah.... dimanakah hentinya?
aku semakin lelah dengan segalanya...

aku pinta secebis tabah dengan penuh doa dan harapan hati...
jika ini yang terbaik...aku redha ya allah...

kau usirlah duka itu,
terbanglah ia ke sudut yg paling jauh dari ku...
hadirkanlah bahagia dan sinar yang berkekalan buatku...
amin....................

2 comments:

  1. hmmmm ye la setipa org mesti da masa untuk sedih..kan..pa pon mga tabah hadapi dugaan Ilahi

    ReplyDelete
  2. mudah2han amin....sama2 kita doakan yg terbaik utk kehidupan kita diklin...

    aku pon doakan persahabatan kita ni akan terus barakah dengan doa dan restu illahi amin...

    ReplyDelete