Pages

Sunday, October 24, 2010

mampUKAH aku???



bissmillahhirahhmanirrahim


alhamdulillah...dalam bejalan2 keliling dunia hari ini...akhirnya dapat kembali menjejaki ke laman yg dah lama aku tinggalkan...

www.genta rasaa.com

lama dah x kesana,dengan pelbagai tugasan yang perlu dilunaskan mebuatkan aku begitu sesak dengan masa yg makin pantas memotong aku...huhu dan sebenarnya aku juga telah lalai juga dari halaman fokus kembara ku...kadangkala aku melencong ke tempat lain...huhu masyaallah lalai dan leka dengan dunia hingga aku lupa akan cinta sebenar padaNYA seketika nauzubillah...ampunkan aku YA ALLAH...

kemudian setelah ke genta rasa,aku lihat bnyak benar perubahan...suka sngat akan perubahan tersebut pemandngan dh cntik menari dan lebih tersusun...ustaz pahrol md joui TAHNIAH!

kemudian bnyak entri baru,sngt lega sebab dh lama menantikan karya baru...

alhamdulillah banyak sngt karya2 baru yang dpt menjadi penyuluh jalan...
namun aku pon x pasti mampukah aku untuk terus kuat menjadikan ilmu tadi yang telah ku baca dan selami untuk aku jadikan pegangan jalan...

benar kata ustaz jalannya memamng sukar namun itulah yang paling bahagia....

mudah2han diri ini akan terus lembut hati untuk terus kuat berada dilandasan benar ini amin....

sesungguhnya melawan segala hawa nafsu memang sukar namun ada jalan dan caranya...mudah2han dapatlah aku terus kuat melawan hawa nafsu diriku ini sendiri..sesungguhnya aku juga kadangkala tewas dengan pujuk rayunya...huhu


mudah2han istiqamah, kesedaran dan ketengan ini akan berterusan walaupon kecil dan perlahan..amin

dalam bermujahadah melawan hawa nafsu ini. Antara doanya itu ialah: “Ya Allah ya Tuhanku, berilah aku taqwa, dan bersihkanlah diriku. Sesungguhnya Engkaulah sebaik-baik yang membersihkan. Engkaulah pelindungku dan pemimpinku.”

3 comments:

  1. fiza wah syoknya p sana..sedih mendengr nukilan ini..mmg org tu sangt tabah hadapi setiap minit hidupnya..ku doakn hg jg begitu,,fiza boleh

    ReplyDelete
  2. tq2! dear...
    mudah2han kita semua akan tabah untuk jihad di jalannya amin...

    ReplyDelete
  3. AMIN JGN SEDIH2 NA PA2 HAL GTAU KU

    ReplyDelete