Pages

Wednesday, September 8, 2010

RAmadhan akan pergi...~


hari ni 30 ramadhan...sahur terakhir....sebelum menjelang hari esok, dalam beberapa hari ke hari ini,hati aku sngt sayu dn sebak bila mengenangkan ramadhan dan syawal yang menjelang silih berganti ini......ditahun2 sebelum ni,tiada pon walau secebis rasa begini yang aku kira sangat luar biasa kerana aku selalunya akan gembira bila ramadhan akan pergi kerana aku girang x sabar untuk menjemput syawal....

namun kali ini benar2 berbeza...dan saat aku mencoretkan warkah ini sedang kedengaran azan yang lunak di masjid untuk segera menunaikan solat subuh...

kala ini sangat syahdu kerana tiap2 saat yang aku lalui hanya berteman saksi aku dan pencipta ku yang maha agung...ya allah kaulah saksi segalanya...terima kasih kerana selalu hadir dalam setiap langkahku yang kadangkala lemah dan longlai bila diuji, namun kini aku makin pulih dari kecederaannya.....

barangkali jua inilah kekuatan yang diberikan nya untuk aku kembali mencatakan sesuatu di blog ini...sesungguhnya sebelom2 ini ingin benar aku kembali bermain kata-kata disini namun akibat kesibukan tugas,masa yang terhad dan yang paling utama aku belom punya kekuatan untuk kembali menulis kerana tahun ini banyak sangat kenangan yang menerjah benarku yang bisa membuatkan buih-buih halus ini gugur menemani setiap titipan kata aku disini...aku x punya kekuatan untuk itu...

jadi langkah terbaik yang aku lakukan ialah berhenti seketika untuk aku bisa tenang kembali seperti sebelum ni.....

ermmm...sebelum aku akhiri, aku nak ucapkan SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI MAAF ZAHIR DAN BATIN kepada semua yang pernah berhubung secara langsung atau pon tidak langsung dengan aku...jika ada salah dan silap aku pohon sejuta kemaafan....

bt teman2 seperjuangan, teruskan perjuangan walaupon kita dh di kejauhan yang merentasi...aku disini walau tangis biarlah itu dalam hati....seperti selalu tangis itu dalam hati....

aku doakan kalian akan terus bahagia!!! sesungguhnya kenangan yang korang berikan xpernah sesaat lekang dari ingatan...sentiasa mengintai inginkan perhatian...cuma aku yang sering mengabaikannya agar aku bisa terus tabah untuk secebis amanah dari allah ini....

special thanks to my special person with luv of allah:

1.my big boss mr zaki
2.mr azhar
3.kak nani
4.en lokman
5.liza
6.adiklin
7.ct
8.mr rosli/abee liiii
9.is
10.semua2 yang pernah memberikan sesuatu untuk aku memperbaiki kenderaan ku untuk aku teruskan kembara perjalanan ini.............................

No comments:

Post a Comment